Translate

joi, 20 martie 2014



                          Primirea la Masa Domnului                                                         Ce spune Cuvantul lui Dumnezeu

                                     (recomandare, persoane necunoscute sau mai putin cunoscute)



          D. Watt, 1996


          Putem intelege, din Scriptura, care este calea potrivita pentru a primi pe crestini ? Daca da, avem toate motivele de a proceda potrivit cu aceste invataturi. daca este un raspuns in Scriptura, suntem indemnati sa ne conformam, caci trebuie sa traim dupa orice cuvant care iese din gura lui Dumnezeu (Matei 4:4).
          Intrebarea a fost ridicata ca sa stim daca se poate primi o persoana necunoscuta, cu cateva minute mai inainte de inceputul strangerii, pentru a lua parte la Cina, bazandu-ne doar pe afirmatia sa, ca este crestin. Este aceasta in acord cu Scriptura ? Ce ajutor putem gasi in Cuvantul lui Dumnezeu pentru a ne ghida ?
          Pentru inceput, avem patru exemple de primire si alte doua versete de ordin general care ne sunt date pentru ca noi sa ne inspiram astazi.

          " Si, cand el ( Apolo) si-a propus sa treaca in Ahaia, fratii le-a scris ucenicilor, indemnandu-i sa-l primeasca" (Fapte 18:27).

          "Si va recomand pe Fivi, sora noastra, care este slujitoare a adunarii din Chencreea, ca s-o primiti in Domnul, intr-un mod vrednic sfinti, si s-o ajutati in orice lucru ar avea nevoie de voi" (Rom.16:1).

          "Va saluta Aristarh, cel imreuna-intemnitat cu mine, si Marcu, varul lui Barnaba, despre care ati primit porunci ( daca va veni la voi, primiti-l), si Isus, cel numit Iust " (Col.4:10).

          "Si, ajungand la Ierusalim, incerca sa se alature ucenicilor si toti se temeau de el, necrezand ca este ucenic. Dar Barnaba l-a luat si l-a dus la apostoli si le-a istorisit cum pe drum II vazuse pe Domnul si ca El ii vorbise, si cum in Damasc a vorbit cu indrazneala in Numele lui Isus" (Fapte 9:26-27).

          "Asadar, primiti-va unii pe altii cum va primit si pe voi Hristos, spre gloria lui Dumnezeu" (Rom.15:7).

          "Iar pe cel slab in credinta primiti-l, nu pentru hotararea intrebarilor indoielnice" (Rom.14:1).

                                                           Principii

          Aceste versete ne prezinta, pentru invatatura noastra, cateva precizari destul de clare cu privire la primire, si anume :

          - Adunarile au raspunderea de a nu primi pe cei necredinciosi.

          - In aceste exemple, crestinii nu erau primiti pe baza propriilor afirmatii ca sunt credinciosi. Erau primiti pe baza recomandarii altor persoane, care-i cunosteau ca umbla intr-un mod potrivit cu marturia credintei crestine. "Dupa roadele lor ii veti cunoaste" (Matei 7:16).

          In Fapte 18, recomandare este facuta de mai multe persoane si nu doar de una singura. Este un principiu care trebuie sa-l urmam si noi astazi. "Prin gura a doi sau trei martori va fi intemeiat orice lucru" (2Cor. 13:1). Pote sa fie cazul cand adunarea este gata sa primeasca pe baza recomandarii unei singure persoane care are un discernamant spiritual cunoscut si apreciat. Barnaba si Pavel, de exemplu, sunt singurii care recomanda pe cineva, in Fapte 9 si in Romani 16.

          - In aceste exemple, recomandarea este facuta adunarii. Adunarea este cea careia i se adreseaza, si doar ea este autorizata sa primeasca pe cineva. In 1 Corinteni 5 adunarea, fiind stransa, are responsabilitatea de a discerne daca este cazul sa admita sau sa excluda pe cineva (inauntru sau afara).

          - Exista doua feluri de recomandari ; verbale, ca in situatia din Fapte 9, si scrise in alte cazuri.

          - In pasajul din Romani 14,1 la 15,7, Pavel lasa sa se inteleaga ca pot fi unele lucruri care nu trebuie sa impiedice primirea sau strica comuniunea. El da, de exemplu, diferite puncte de vedere cu privire la abtinerea de a bea vin, tinerea sarbatorilor, sau la modul de a manca. Astfel, Pavel indeamna pe Romani sa primeasca pe credinciosi, fara a face din aceste lucruri o piedica in calea primirii lor.

          - Trebuie de asemenea sa luam in considerare 2 Corinteni 3:1. Vedem acolo ca este considerat ca un lucru normal ca credinciosii sa fie recomandati in locuri unde sunt mai putin cunoscuti. Totusi, in cazul unei persoane cunoscute, recomandarea nu este necesara. Diotref, in a treia epistola a lui Ioan, se pare ca actiona dupa principiile care sunt contrare celor care, potrivit Scripturii, se aplicau la ultimul caz.

          - Pe scurt : credinciosii erau primiti de adunare pe baza recomandarii celor care puteau marturisi ca persoana in cauza umbla intr-un mod potrivit credintei crestine. Si noi putem concluziona intr-un mod corect, bazandu-ne pe coerenta acestor versete care ilustreaza maniera de a primi, ca avem un model care ne este dat pentru a-l urma. Nu este vorba de versete luate la intamplare, sau care nu au nicio legatura intre ele ; au fost scrise pentru invatatura noastra.

          Am privit exemplele de primire care ne sunt oferite de Scriptura. Trebuie, totusi, sa mai privim un punct suplimentar care ne va ajuta, inainte de a examina, de o maniera mai clara, legat de subiectul primirii persoanelor necunoscute : nu exista decat un fel de primire aratat in Scriptura. Dupa cum am putut vedea, primirea potrivit Scripturii incepe cu recomandarea si se termina cu primirea din partea adunarii. Ganduri cu privire la diferite moduri de primire ca "deplin, partial, comuniune deplina, ocazionala, regulata, neregulata, practica, asociere deplina, exceptionala, etc." nu se regasesc in Cuvant. Nu a fost si nu va fi decat un fel de primire. Diferitele distinctii, enumerate mai sus, nu se intalnesc decat in sectarism si in diferitele denominatiuni, si nu acolo unde trupul lui Hristos este recunoscut.   

          
          

               

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

aze