Translate

duminică, 20 aprilie 2014




                                       Despre Autoritatea Adunarii 
                                                                  - III -


          Henri Rossier



          De la Tiatira trecem la Sardes. O ramasita - "celorlalti" - a iesit din mijlocul Tiatirei, si a luat, prin Reforma, forma adunarii din Sardes. In timpul Reformei a fost o lucrare puternica a Duhului Sfant pentru a pune in lumina Scripturile ; cei credinciosi au recurs la unica autoritate, a Domnului si a Cuvantului Sau ; era ca si cum steaua din Sardes era tinuta din nou in mana dreapta a Celui care tine toate ; dar acest moment binecuvantat despre care vorbim nu este mentioanat in aceasta epistola. Nu este vorba aici de inceputul adunarii din Sardes asa cum nu este vorba in capitolul doi de starea adunarii din Efes in timpul dragostei sale dintai. Duhul ne prezinta ceea ce Sardes, ramasita iesita din Tiatira, incarcata cu responsabilitate, a devenit. Era responsabila (2:25) sa tina cu tarie ceea ce avea, pana la venirea Domnului. A facut-o ? Ce a devenit trezirea protestanta, in ansamblu, avem inaintea noastra in acest pasaj. S-a despartit de Izvorul sau ; relatia vitala cu Capul Adunarii nu mai exista. Sardes a inlocuit in totalitate pe Duhul Sfant si plinatatea Sa, " cele sapte Duhuri ale lui Dumnezu" (3:1), prin aranjamente omenesti ; a trecut de la autoritatea Domnului si a Cuvantului Sau, si le-a inlocuit cu autoritatea clerului ; s-a amestecat cu lumea si s-a subjugat ei, fie ca este vorba de Stat sau de popor ; si astfel va avea parte de soarta lumii (3:3). Steaua, ingerul adunarii din Sardes, nu mai este in mana dreapta a lui Hristos, niciuna din cele sapte stele. El singur are cele sapte stele care reprezinta autoritatea, infatisata in ansamblu si in plinatatea ei.
          La fel puterea vietii, "cele sapte Duhuri ale lui Dumnezeu", plinatatea Duhului care discerne orice lucru, judeca tot, aduce totul la lumina (Apoc.1:4 ; 4:5 ; 5:6), nu mai este in adunare, caci Sardes este mort : doar Hristos are cele sapte Duhuri ale lui Dumnezeu. El singur are intregul discernamant, toata puterea si intreaga autoritate. Sardes nu mai este ; daca ar fi altfel, ea ar trait.
           Ceea ce era la inceput ramasita - "celorlalti care sunteti in Tiatira" - a devenit in Sardes un trup mort, in mijlocul careia se poate distinge inca "unii care sunt aproape sa moara", din nou o ramasita, vai ! mult mai restransa ca cea din care sa format Sardes, "cateva nume" (v.4), cunoscute de Domnul, care nu si-au intinat vesmintele in asociere cu lumea. Dar acesti cativa nu sunt de compatimit : daca nu au nicio resursa in ei insisi, s-au abandonat in intregime lui Hristos, plinatatii Duhului si autoritatii depline care doar Lui ii apartine. El nu a pierdut nimic din acestea, si daca le are, le are pentru ai Sai si le pune la dispozitia lor, atunci cand Biserica nu mai are nici pe una nici pe alta (plinatatea Duhului si autoritatea deplina a lui Hristos, n.tr.).
          Sa trecem acum la Filadelfia. Cele "cateva nume" iesite din atmosfera moarta din Sardes au luat, in ochii lui Hristos, forma de Biserica - chiar daca nu sunt decat "doi sau trei". Ce atitudine va lua El fata de ei? Se va descoperi din nou ca Cel care tine cele sapte stele in mana Sa dreapta ? Nu ; dupa cum am vazut, necredinciosia Bisericii responsabile a facut-o sa piarda dependenta de Hristos, autoritatea pe care Domnul i-a incredintat-o ; dar aceasta autoritate, lucru nespus de pretios dupa cum putem constata, exista totusi pentru Filadelfia ; adevarata ramasita il vede in totalitate in Hristos. Domnul stie care este starea de slabiciune a acestui mic nucleu de martori ai Sai, dar Ii place sa-i recunoasca ca una din fazele Bisericii sale, si de a-i sustine in ciuda putinei lor puteri.
          Filadelfia nu numai ca are putina putere ; nu are nicio autoritate si nicio putere pentru a o exrcita. In Mine este puterea, le spune Domnul. El este pentru timpul prezent, adevaratul stalp a lui Boaz (1 Imp. 7:21) pentru adunare, si-i promite Filadelfiei ca ea va fi - ea care este astazi atat de slaba - , intr-un timp viitor, acest stalp in templu glorios a lui Dumnezeu.
          Mai mult, Isus se prezinta Filadelfiei ca avand cheia lui David. Adevaratul Eliachim (Isaia 22:22), care are puterea sa deschida si sa inchida ; are autoritate si dreptul de a administra casa lui Dumnezeu, administrare luata lui Sebna, necredinciosul. Nu spune Filadelfiei : "Iti voi da autoritate, dreptul si puterea", ci El ii spune : "Eu le am, si aceasta iti este suficient. Slaba ramasita, le-am pus la dispozitia ta. Poti conta pe Mine, si doar pe Mine". Cheia lui David deschide, inaintea adunarii, o usa pentru a iesi sa implineasca in afara slujba sa, si nimeni nu poate s-o inchida.
        Este demn de remarcat ca El este Cel care acum are cheile - caci in Apocalipsa, El le are pe toate (1:18) - si nu un apostol. El este Cel care are cheia administrarii casei lui Dumnezeu - cheia lui David - asa cum are cheile mortii si ale locuintei mortilor. Altadata a incredintat cheile imparatiei cerurilor, dreptul de administrare, apostolului Petru (Matei 16:19) ; apoi a incredintat Bisericii, ca intreg, administrarea ei insisi, dreptul de a lega si a deslega in interiorul ei, in virtutea prezentei Sale in mijlocul ei, ca Biserica responsabila. Ea s-a dovedit in totalitate necredincioasa, si administrarea i-a fost retrasa, ca si administratorului din Luca 16:1,2, desi i-a mai lasat-o putin timp in mainile sale. Acum, El este Cel care are administrarea de o maniera generala, si se foloseste de ea pentru binecuvantarea celor doi sau trei, o ramasita fara putere, dar care a pazit Cuvantul Sau si n-a tagaduit Numele Sau. Da, daca autoritatea, daca puterea de administrare, sunt in adunarea din Filadelfia, reduse, ca sa spunem asa, la conditia de "doi sau trei" a unei adunari locale, aceasta este posibil deoarece El este Cel care le are. Filadelfia are parte de acestea pentru ca este in comuniune cu El, si nu ca prin ea insasi ar avea cheia lui David.
          Adaugam aici inca un lucru de importanta esentiala. Cel care detine cheia lui David, are de asemenea in adunarea din Filadelfia, un anumit caracter, nedespartit de administrarea Sa. El este Cel Sfant si Cel Adevarat, si adunarea actioneaza in acord cu acest caracter. Acesta este motivul pentru care este recunoscuta aceasta slaba ramasita ; Filadelfia nu ar fi avut parte de acestea daca nu ar fi pazit Cuvantul Celui Adevarat si ar fi tagaduit Numele Sau prin umblarea si purtarea sa. Aceste lucruri, legate de asteptarea Domnului, dragostea pentru Domnul si pentru frati, pe care Filadelfia trebuie sa le "tina cu tarie". Ea nu a tinut la drepturile sale, ci la ale Domnului din mijlocul ei. Filadelfia va avea odata, dupa cum am mai spus, exercitarea puterii, dar nu aici jos. Puterea si autoritatea, altadata pierdute datorita necredinciosiei Bisericii, nu se vor mai regasi ; dar, asa cum "celorlalti care sunt in Tiatira" vor avea si imparti, in imparatie, autoritate publica impreuna cu Hristos asupra natiunilor (2:26), Filadelfia, aceasta "ramasita din ramasita", va avea putere in templu ceresc al lui Dumnezeu. Identificata cu Hristos, adevaratul Boaz si adevaratul Iachin, va avea in acest loc, puterea in sine si va fi asezata pentru totdeuna in glorie.    
           

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

aze