Translate

joi, 20 noiembrie 2014




                    Observatii practice despre venirea Domnului
                                                                  - III -

       
          Henri Rossier


                     "Eu vin curand"  --  Apoc.22

          Daca Apocalipsa este o carte a judecatii, venirea Domnului care trebuie sa o exercite este cu adevarat subiectul principal. Unul din primele cuvinte din capitolul 1 este : "Iata, El vine cu norii". Capitolele 2 si 3 contin diverse expresii cu privire la venirea Sa. "Voi veni la tine si-ti voi lua sfesnicul din locul lui" zice adunarii din Efes. Si la Pergam : "vin la tine curand si voi lupta impotriva lor cu sabia gurii Mele"(*). Celor credinciosi din Tiatira le spune : "Dar, ceea ce aveti, tineti cu tarie, pana voi veni". La Sardes : "daca nu vei veghea, voi veni ca un hot si nicidecum nu vei sti in ce ceas voi veni asupra ta". In sfarsit, la Filadelfia : "Eu vin curand ; tine cu tarie ce ai, ca nimeni sa nu-ti ia cununa"

          (*) Primele doua citate au, este adevarat, un caracter general

          Capitolele 4 la 11 ne descriu pregatirile veniri Sale, pana la sunetul acestor cuvinte : "Imparatia lumii a ajuns a Domnului nostru si a Hristosului Sau si El va imparati in vecii vecilor", si : "Iti multumim, Doamne, Dumnezeule Atotputernic, care esti si care erai, ca ai luat puterea Ta cea mare si ai inceput sa imparatesti" La cap. 19, Il vedem iesind din cer, calare pe un cal alb, venind pentru judecata si pentru a lupta cu dreptate. In final, la cap.22, auzim strigatul care ne va preocupa : "Eu vin curand".
          Citirea acestor numeroase pasaje ne dovedesc ca Domnul va veni in doua moduri absolut distincte : in har sau in judecata ; Apocalipsa ne prezinta in special pe ultimul. De ce va veni El ca judecator ? Pentru ca Biserica responsabila (sau crestinatatea), lumea ( sau "cei care locuiesc pe pamant") si poporul iudeu, au ajuns intr-o astfel de situatie, incat Domnului nu-I mai ramane, dupa o rabdare atat de lunga, decat sa le loveasca in mania Sa. Gasim deci in cartea Apocalipsa, ruina totala a omului care atrage judecata lui Dumnezeu prin venirea lui Hristos, in timp ce, cu privire la venirea Sa in har, nu gasim decat un numar mic de pasaje. Intreaga carte se resuma, la cap.22, prin acest strigat apasat, repetat de trei ori : "Eu vin curand".
          El vine, asa cum am spus, in har sau in judecata, pentru fericire sau pentru nefericire.
          Pentru fericire, la v.7 : "Si, iata, Eu vin curand! Ferice de cine pazeste cuvintele profetiei cartii acesteia!" Ce inseamna aceste cuvinte : "a pazi cuvintele profetiei" ? Inseamna, a pune in practica, a realiza cele doua adevaruri mari, despre care am vorbit, ruina omului si judecata lui Dumnezeu, a le realiza printr-o despartire sfanta de tot ce trebuie sa fie judecat. De asemenea, a trai in vederea apropiatei aparitii a Celuia caruia Ii apartinem. Primul strigat : "Eu vin curand", se adreseaza in special celor credinciosi care vor trece prin evenimentele din Apocalipsa, celor 144000 pecetluiti dintre iudei si multimea imensa salvata dintre natiuni (cap.7). Va veni curand pentru ei, pentru ai introduce in minunata Sa imparatie. Dar si Biserica poate sa-si insuseasca aceasta promisiune a lui Hristos, si ea trebuie sa pazeasca cuvintele profetiei din aceasta carte ; de asemenea, trebuie sa iubeasca aparitia Domnului.
          La vers.10, ingerul ii spune profetului : "Nu pecetlui cuvintele profetiei cartii acesteia. Pentru ca timpul este aproape". Nu se mai intampla astazi, si de asemenea niciodata, asa cum a fost in timpul lui Daniel, caruia i s-a zis : "Si tu, Daniele, ascunde cuvintele acestea si pecetluieste cartea pana la timpul sfarsitului" (Dan.12:4). Aici, cartea nu mai trebuie sa fie pecetluita, caci timpul este aproape. Dumnezeu vrea ca scrierea profetica sa fie deschisa larg. pentru ca fiecare sa aiba cunostinta. Fara indoiala, lumea nu poate sa o inteleaga, si cand i se prezinta zice, ca si Isaia : "Citeste aceasta, te rog! Si el zice : Nu pot, pentru ca este pecetluita", sau "Nu stiu sa citesc" (Isaia 29:11-12). Dar cum poate crestinii sa spuna : "Aceasta carte este dificila, nu inteleg nimic ?" Totusi, aceasta carte nu este pecetluita. De ce nu inteleg ? Datorita faptului ca nu pazim profetia si a mondenitatii care ne infasoara ; din cauza ca venirea Domnului nu mai ocupa un loc important in inima noastra, avand doar un interes mic pentru noi.
          Fratilor, timpul este aproape, atat de aproape ca va veni momentul cand nu va mai fi posibil de schimbat nimic cu privire la starea morala si la destinul oamenilor. Sunt deja ca pe platforma esafodului ; inca o clipa, si capul lor este asezat sub ghilotina, asteptand lovitura mortala. Atunci va fi prea tarziu pentru a se schimba. "Cine este nedrept sa continue nedreptatea; si cine este intinat sa se intineze in continuare; si cine este drept sa practice in continuare dreptatea; si cine este sfant sa fie sfintit in continuare" (v.11).
          Domnul vine : este atat de aproape, si ne va gasi pe fiecare in starea sa actuala si definitiva. Atunci pentru cei nedrepti si intinati se vor auzi aceste cuvinte : "Prea tarziu!" - Vai! pentru acestia, cat de grozave sunt aceste cuvinte : "Iata, Eu vin curand si rasplata Mea este cu Mine, ca sa dau fiecaruia dupa cum va fi fapta lui" (v.12). Acest al doilea : "Iata, Eu vin curand", suna ca un glas de groaza pentru cei pacatosi !
          Al treilea : "Eu vin curand" (v.20), se adreseaza Miresei care vegheaza in asteptarea Mirelui. Ea este ca o santinela, cu privirea fixata, nu spre pamant care este cuprins de intuneric, ci spre cer, pentru a vedea aparitia stelei, inainte de ivirea zorilor.
          Nu va tresari ea, Mireasa, la acest strigat ? Din nefericire, multi crestini nu pot sa raspunda ! Multi dintre ei au raspuns la tot felul de lucruri de pe pamant, in timp ce venirea Domnului ii lasa indiferenti. Fratilor, auziti acest strigat : "Eu vin curand" ? Cine aude sa spuna : "Vino". Suflete obosite, suflete nefericite, va este sete de aceste lucruri minunate ? "Cine inseteaza sa vina". Voi toti la care se adreseaza astazi Cuvantul, veniti si cumparati fara plata : "cine vrea sa ia apa vietii fara plata".
          Glasul lui Isus produce in inima Miresei intreg sirul de afectiuni sfinte, cele care decurg din constiinta unei legaturi care o uneste cu Mirele ; nevoia de a atrage la Hristos inimile tuturor sfintilor ; si in final dorinta Sa pentru sufletele pierdute care nu au venit inca la izvorul de apa vie.
          Preaiubitilor, fie ca acestea sa fie dorinta si bucuria noastra pana la venirea Lui !
         
               
                   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

aze