Translate

vineri, 2 ianuarie 2015




                       Observatii practice despre venirea Domnului

                                                                    - VIII -


          Henri Rossier


                    Venirea Stapanului casei - Matei 24:45-51

          Dupa venirea Fiului Omului, iata avem acum pe cea a Stapanului casei. Acest pasaj nu ne vorbeste de lume propriu zis, nici de Israel, ci de casa lui Dumnezeu, asa cum a fost ea randuita si organizata dupa plecarea Domnului. Alcatuita din toti cei care Ii apartin prin credinta, ea ar trebui sa fie modelul "administrarii lui Dumnezeu" (1 Tim.1:4) in aceasta lume. Aceasta casa trebuia sa pastreze marturisirea crestina in realitatea sa, si nu o marturisire fara viata, rod al necredinciosiei Biserici. Totusi, asa cum este ea astazi, crestinatatea Il recunoaste inca pe Domnul ca Stapan, de asemenea, si El o trateaza potrivit marturisiri ei.
          Casa lui Dumnezeu adaposteste robi responsabili, randuiti de Stapanul Insusi pentru a indeplini lucrarea lor. Cum vor raspunde la increderea pe care Stapanul Si-a pus-o in ei ? Cuvantul lui Dumnezeu ne arata : "robul cel rau (*) zice in inima lui : Stapanul meu intarzie sa vina". El incepe prin abandonarea asteptarii Stapanului. Inteligenta sa poate recunoaste inca adevarul apropiatei Sale veniri, in timp ce inima sa il respinge. Cat de grav este aceasta ! Primul pas al falimentului este abandonarea venirii actuale a Domnului. Robul nu zice : Stapanul meu nu mai vine, ci simplu : El intarzie sa vina, ceea ce dovedeste ca venirea Domnului nu mai este o realitate pentru afectiunile sale.

          (*) Este util sa remarcam ca, in aceasta parabola, robul este o fiinta colectiva

          Consecinta necredinciosiei lui este ca "va incepe sa-i bata pe cei impreuna-robi cu el", uzurpand in casa Stapanului atributii pe care acesta din urma nicidecum nu i le-a incredintat. El stapaneste asupra tovarasilor sai de slujba si ii trateaza cu duritate dupa imaginatia sa, ca si cum nu ar face parte din  aceeasi clasa cu ei. Nu este aceasta imaginea celor care isi aroga o autoritate in casa lui Dumnezeu unde numai Domnul are dreptul de a stapani ? - Apoi, "va manca si va bea cu betivii", cu alte cuvinte se aliaza cu o lume imbatata de placerile pe care Satan i le ofera ( 1 Tes.5:7). Nu este spus, ca in Luca 12:45, ca acest om se imbata, desi aceasta atitudine va conduce mai devreme sau mai tarziu ; dar el se asociaza cu ceea ce Dumnezeu uraste si pierde caracterul sau de slujitor, chiar daca in exterior poate inca sa-l mentina.
          Dar se afla in casa Stapanului un rob credincios si intelept. El stie ca Domnul sau la asezat peste cei din casa Sa, nu pentru ca sa se inalte, ci pentru a sluji altora, si pentru a le da "hrana lor la timpul potrivit". Acest rob are un scop achitandu-se de misiunea sa, si anume "stapanul, cand va veni, il va gasi facand asa". Fericita nadejde care pentru el este suficienta, caci ceea ce conteaza pentru Domnul, este modul in care robii Sai se comporta in casa Sa in raport cu venirea Sa. Da, ferice de robul credincios : consecventa sa de a sluji altora, slujind Stapanului si asteptandu-L, va conduce la primirea unei rasplatiri la care nici nu visa : Stapanul il va pune peste toate bunurile Sale. Robul necredincios Il va vedea aparand pe Stapanul sau "intr-o zi in care el nu asteapta si intr-un ceas pe care nu-l stie". Lipsa lui de veghere si uitarea venirii Stapanului vor fi motivul judecatii sale. Va fi nimicit, taiat in doua, el care credea ca poate desparti marturisirea de viata. Va avea "partea cu cei fatarnici", caci un fatarnic este, ca si el, un om care pare sa aiba un caracter religios, dar nu si realitatea. "Acolo va fi plansul", semnul unei dureri fara sfarsit, "si scrasnirea dintilor", o vesnica si neputincioasa manie ca au pierdut ocazia, manie care nu va fi potolita prin niciun sentiment de duiosie, caci, au dispretuit dragostea, pe care cei rai nu o vor cunoaste niciodata !  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

aze