Translate

joi, 5 martie 2015




                                         SUBIECTE  BIBLICE  ACTUALE
                                              - II -
                                                 Fragmente din scrierile lui J.N.Darby




                                      IZVORUL UNITATII CRESTINE


             Dl   X        neaga, in timp ce ignora, radacina acestui adevar, anume unitatea Bisericii lui Dumnezeu si prezenta Duhului Sfant pentru a realiza aceasta unitate. Unitatea crestinilor, spune el, consta in faptul ca ei au parte de aceeasi viata.
          Daca lucrurile ar sta asa, atunci am putea avea unitate fara existenta unui trup, iar unitatea crestinilor ar exista fara ca sa existe trupul, fiind astfel cu totii imprastiati pe fata pamantului, lipsiti de orice uniune, fiecare fiind lasat la latitudinea propriei individualitati. Am putea, intalnindu-ne unii cu altii, sa experimentam viata si afectiunile reciproce, insa in niciun fel unitatea.
          Insa Cuvantul lui Dumnezeu spune : "Printr-un singur Duh noi toti am fost botezati intr-un singur trup" (1 Cor.12:13)

                              ...........................................

          "Cine se lipeste de Domnul" constituie un lucru real. Daca sunt lipit de Domnul am toata plinatatea Celui care locuieste in mine, lucru care arata marea diferenta dintre viata si unitate. Oamenii spun ca suntem uniti prin viata, insa nu este adevarat. Suntem uniti in viata, insa unitatea este prin Duhul Sfant. Sfintii Vechiului Testament ar fi putut sa fie uniti in inima si in Duh, dar aceasta nu era unitatea de care beneficiaza cei ai Noului Testament.

                           ............................................

          Unitatea nu este in mod simplu o unitate a vietii. Viata nu infaptuieste unitatea. Ii rog pe dragii mei frati sa dea atentie acestui lucru. Izvorul unitatii este Duhul Sfant coborat din cer. Si, desi avem o credinta si simtaminte comune, viata ne lasa in individualitate. Tot ceea ce se cauta in general si care este numita unitate, este comuniunea de simtaminte si de credinta. Prezenta Duhului Sfant ne uneste in mod corporativ si ne face madulare ale trupului. In gandul apostolului, motivul pentru unitate precum si caracterul ei derivau din existenta trupului ; iar el ne indeamna sa pastram unitatea Duhului in legatura pacii, fiindca exista un singur trup si un singur Duh. Si pe ce temelie stabileste apostolul aceste lucruri ? Pe aceea ca Hristos S-a suit in inaltime si a dat daruri oamenilor (cunoastem acest lucru prin Duhul Sfant venit din cer) pentru zidirea trupului lui Hristos, din care tot trupul, bine alcatuit si strans legat, prin ceea ce da fiecare incheietura, isi face cresterea potrivit cu lucrarea fiecarei parti in masura ei si se zideste in dragoste. Trupul unui copil este un trup adevarat, desi este inca supus cresterii. Acesta este gandul Duhului lui Dumnezeu. Am spus "isi face cresterea" pentru ca forma expresiei grecesti implica acest lucru. Oricum, invatatura este evidenta. Tot trupul, actionand prin madularele sale, acumuleaza si isi produce propria crestere. Exista deci un trup. El creste, insa exista, si cu siguranta este pe pamant. Ceea ce creste, datorita darurilor, nu se afla in cer, si nu in cer este exercitata slujirea, ci in perioada in care Hristos este in inaltime iar Duhul Sfant se afla aici jos, lucruri in contrast cu starea din ceruri a trupului. Dumnezeu a voit ca acest trup sa fie asezat aici jos, in aceasta pozitie de activitate responsabila, in conformitate cu puterea prezentei Duhului Sfant, inainte de a-l prezenta ca rezultatul implinit al planurilor Sale, potrivit puterii Lui eficace, care da la o parte orice lipsa, defect, sau altceva care nu corespunde intentiilor Sale.
          Prima epistola catre Corinteni ne invata acelasi adevar : "Pentru ca, dupa cum trupul este unul singur si are multe madulare, iar toate madularele trupului, fiind multe, sunt un singur trup, tot asa este si Hristosul. Pentru ca, de asemenea, noi toti am fost botezati de un singur Duh intr-un singur trup, fie iudei, fie greci, fie robi, fie liberi ; si toti am fost adapati dintr-un singur Duh" (1 Cor.12:12-13). Este clar ca acest botez al Duhului Sfant a avut loc pe pamant (Fapte 1:5). "Voi sunteti trup al lui Hristos, si madulare ale Sale fiecare in parte. Si Dumnezeu a pus pe unii in adunare: intai, apostoli; al doilea, profeti; al treilea, invatatori; apoi puteri miraculoase; apoi daruri de vindecari", etc. Unde le-a randuit ? Nu in cer, cu siguranta. Prin urmare exista un trup, Adunarea, asupra carei unitati apostolul insista - unitate care trebuie gasita pe pamant. El vorbeste de trup, de Adunare, de unitate, ca de lucruri care exista si sunt manifestate pe pamant, nu intr-o maniera accindentala, sau ca parte a unui intreg care atinge pamantul cu una din extremitatile lui, ci ca decurgand din prezenta Duhului Sfant trimis din cer pentru a alcatui aceasta unitate pe pamant, pentru a strange intr-un singur trup pe copiii lui Dumnezeu care erau risipiti. O armata nu inceteaza sa fie armata si sa constituie un intreg, desi din cand in cand unii din cei ce o compun sunt lasati la vatra, iar randurile ei sunt completate cu noi recruti.

                             ...............................................

          Nu pot admite teoria ca principiul unitatii ar fi crucea, fiindca nu admit ca lucrarea lui Hristos reprezinta legatura, aparte de Persoana Lui. Crucea ii poate strange pe toti, iudei si natiuni, insa ei sunt stransi la Hristos, nu la cruce ; iar diferenta este una cu totul importanta si esentiala, deoarece este un lucru primordial ca Persoana Fiului lui Dumnezeu sa-Si aiba locul cuvenit. Hristos Insusi, si nu crucea Sa, reprezinta centrul unitati. Cei doi sau trei sunt adunati pentru Numele Sau, nu pentru cruce. Marturia Scripturii este constanta cu privire la acest aspect.
          Insa, mai departe, unde cei credinciosi sunt stransi in unitate, ei trebuie, fara indoiala, sa pazeasca adevarul si sfintenia. N-a existat niciodata, si nadajduiesc ca nu va exista vreodata, gandul printre frati ca adevarul despre Persoana lui Hristos si sfintenia in umblare trebuiesc sacrificate pentru a mentine unitatea exterioara. Asta ar insemna sa faci pe copiii lui Dumnezeu mai importanti decat Hristos ; si chiar si asa, dragostea de frati invocata ar fi una falsa, pentru ca daca ar fi adevarata, ar fi, asa cum ne asigura Ioan, "in adevar si pentru adevar".

                             ..............................................

          Nimic altceva nu poate fi temeiul unitatii, decat ceea ce face dintr-o persoana un madular al trupului lui Hristos, adica Duhul Sfant.


            

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

aze