Translate

luni, 13 iulie 2015





                                                   

                                  ARMURA


                            "Imbracati toata armura lui Dumnezeu" ( Efes. 6:11)

                                                                    - X -


          Henri Rossier


          6     Efeseni 6:10-20


                    ARMELE OFENSIVE

          Sa privim acum armele ofensive, cele care servesc nu doar pentru a ne impotrivi cu tarie fata de atacurile vrajmasului, ci de a lupta si a birui orice piedica. Aceste arme sunt in numar de doua.


                    Sabia - a sasea piesa a armurii

              "Luati sabia Duhului care este Cuvantul lui Dumnezeu".
          Dupa ce am fost formati prin Cuvant pentru a ne impotrivi vrajmasului, invatam sa folosim acum acelasi Cuvant, ca sabie, pentru a-l forta sa-si abandoneze partea.
          Este important de remarcat ca, crestinii nu obtin niciun efect real din partea Cuvantului, nu pot castiga prin el nicio biruinta si abia ii cunosc utilitatea, daca nu fac mai intai experienta eficacitatii sale asupra lor insisi, si daca el, Cuvantul, nu-i va forma intr-un mod individual pentru a se impotrivi inselatoriilor lui Satan. Este nevoie mai intai de facut experienta interioara si personala a puterii Cuvantului pentru ca apoi sa fie de folos si altora. Rauri de apa vie nu vor curge din interiorul nostru decat atunci cand, noi insine insetati, am venit la Isus ca sa bem. Acelasi lucru il gasim in prima epistola a apostolului Ioan: "V-am scris, tinerilor, pentru ca sunteti tari, si Cuvantul lui Dumnezeu ramane in voi, si l-ati invins pe cel rau". Tinerii sunt tari: ei sunt "intariti in Domnul si in puterea tariei Lui". Cuvantul lui Dumnezeu ramane in ei: ei au luat piesele defensive ale armurii, si au realizat un efect de durata al Cuvantului in inima lor, inainte sa ia sabia. Apoi l-au invins pe cel rau: aceasta este sabia, arma ofensiva, in urma pregatirii personale. Aceeasi pregatire interioara este exprimata in cap.3 din epistola noastra (v.16-17) prin aceste cuvinte: "Sa fiti intariti cu putere, prin Duhul Sau, in omul dinauntru, ca Hristos sa locuiasca prin credinta in inimile voastre". Si apoi am vazut (v.18-19) ca,  de aceasta actiune puternica a Duhului in noi, depind cele mai inalte bucurii ale noastre cu privire la posesiunea tarii promise si cu privire la cunoasterea lui Hristos, a dragostei si a gloriilor Sale.
          Capitolul 4 din epistola catre Evrei, v.12, ne arata ca aceasta sabie este Cuvantul lui Dumnezeu. Dupa ce el si-a facut lucrarea in inima noastra, asa cum am vazut deja in acest pasaj, pentru a ne invata sa ne judecam in intregime, putem apoi sa-l folosim ca arma pentru a atinge constiintele altora. El este sabia Duhului. Doar Duhul poate sa-i dea directia de taiere, si sa-o faca sa patrunda in inimi, dupa cum ea a intrat si in a noastra. Prin ea putem sa facem cunoscute planurile lui Satan de care nu suntem in necunostinta, astfel ca cei "simpli" sa fie paziti de atacurile sale. Tot prin ea, in final, putem sa desfiintam vicleniile si minciunile puse inaintea noastra pentru a ne impiedica sa pastram pozitia noastra in locurile ceresti sau de a cuceri altele noi.
          Dar din moment ce am luat sabia, batalia pentru Evanghelie, asa cum vom vedea cu privire la a doua arma ofensiva, nu poate fi evitata. Amintim totusi ca lupta din epistola catre Efeseni are ca scop principal pentru crestini asigurarea posesiunii si bucuria mostenirii ceresti.


                    Rugaciune - a saptea piesa a armurii

          "Rugandu-va in orice timp in Duh, prin orice rugaciune si cerere, si veghind la aceasta cu toata staruinta si cu cerere pentru toti sfintii, si pentru mine, ca sa-mi fie dat cuvant la deschiderea gurii mele, ca sa fac cunoscut cu indrazneala taina Evangheliei, pentru care sunt un ambasador in lanturi, ca sa vorbesc cu indrazneala in ea, asa cum trebuie sa vorbesc".
          Asa cum scutul este expresia credintei, rugaciunea este expresia dependentei. Asa cum Cuvantul este sabia Duhului care actioneaza cu putere in afara impotriva dusmanului, rugaciunea este expresia Duhului in noi, care se indreapta spre Dumnezeu mijlocind pentru noi, pentru a realiza acele rezultate pe care doar El poate sa le produca. Rugaciunea are tot felul de aspecte, de la cele mai simple cereri pana la rugamintile cele mai staruitoare. Acestea au fost aspectele pe care le-a imbracat rugaciunile Mantuitorului nostru prea iubit, pe care le-a adus El Insusi "cu strigate mari si cu lacrimi" in Ghetsimani. Daniel a luat aceiasi atitudine, cand s-a luptat pentru poporul sau. El a zis: Si mi-am indreptat fata catre Domnul Dumnezeu, ca sa-L caut prin rugaciune si cereri, cu post si sac si cenusa" (Daniel 9:3). Parcurgand Psalmii, intalnim toate nuantele si toate formele de rugaciune, si, de fapt, aceasta carte ar putea in mare parte sa fie numita cu acest nume. Filipeni 4:6 ne spune acelasi lucru: "Nu va ingrijorati de nimic, ci, in orice, faceti cunoscut lui Dumnezeu cererile voastre, prin rugaciuni si cereri cu multumiri". Numai ca, in acest caz, rugaciunea are ca subiect nevoile noastre personale, in timp ce, in epistola catre Efeseni, ea este destinata pentru a sustine pe sfinti, "pe toti sfintii", in lupta, asemenea lui Pavel capitanul lor, la ordinele Capeteniei supreme care este Hristos. Pavel avea nevoie de indrazneala pentru Evanghelie, si rugaciunea, arma Duhului, se gasea la dispozitia tuturor sfintilor pentru a cere ca el sa fie intarit in lupta.
          Ne gandim noi destul la valoarea acestei arme? O folosim noi suficient? Prin ea noi putem sa luptam impreuna cu slujitorii Domnului si pentru ei (Rom.15:30). Astfel Pavel se lupta pentru Coloseni. La fel o facea si Epafras (Col.2:1; 4:12). Rugaciunea facea parte cu siguranta si din lupta surorilor care erau asociate cu apostolul, caci rugaciunea este de nedespartit de lupta Evangheliei (Fil.4:3).
          Rugaciune este deci impreuna cu sabia o arma ofensiva prin excelenta. Cei doi stalpi ai crestinismului sunt Cuvantul si rugaciunea. Cuvantul da marturie inaintea lumii, careia i se adreseaza, rugaciunea se adreseaza doar lui Dumnezeu.
 

       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

aze