Translate

luni, 31 august 2015





             Putem sa avem comuniune deplina cu toti crestinii ?

                                                   - IV -



          E. Dennett


          3.  Un alt punct este de a lasa libertate Duhului sa lucreze prin cine vrea. Am vorbit deja de acest aspect in prima scrisoare si nu vreau sa mai adaug mare lucru aici. Dar va amintesc ca aceasta decurge de asemenea din adevarul cu privire la trupul lui Hristos, Cititi cu atentie 1 Cor.12-14, unde acesta este expus. Veti vedea ca "trupul nu este un singur madular, ci mai multe"; ca "unuia i se da, prin Duhul, cuvant de intelepciune; si altuia, cuvant de cunostinta" etc..; ca "ochiul nu poate spune mainii: Nu am nevoie de tine; sau, din nou, capul, picioarelor: Nu am nevoie de voi" (1 Cor.12:8-21). Apostolul zice astfel: "Cand va strangeti, fiecare dintre voi are un psalm, are o invatatura, are o vorbire intr-o limba, are o descoperire, are o interpretare, etc..." (1 Cor.14:26-33). Vedem aici faptul ca fiecare dar vine de la Capul Adunarii, si ca trebuie sa aiba loc pentru ca acest dar sa se exercite in adunare. Daca nu este asa, adunarea nu este dupa gandul lui Dumnezeu. Ar fi multe de spus despre raul care nu permite nicio manifestare a darului, in afara de cele stabilite de oameni; de modul in care sufletele sunt tinute intr-o stare de ignoranta fata de adevar (exceptand pe cei care l-au experimentat), prin incapacitatea slujitorului lor care este numit (de catre om); si, chiar mai rau, asupra faptului ca exista deseori frati in denominatiuni care au mai multa cunostinta si daruri. Iata-l pe acest slujitor, care, duminica de duminica repeta totdeauna invataturile cele mai elementare - deformate prin modul cum sunt prezentate - si aproape imposibil de inlocuit din functia in care a fost numit. Dar ati cunoscut exemple de acest fel si nu vreau sa insist. Dar va intreb: acest rau, atat de evident din toate partile nu va arata ca un astfel de aranjament nu poate fi conform cu voia lui Dumnezeu?

          4.  Trebuie sa existe de asemenea (in adunare), exercitiul divin al disciplinei dupa Cuvant. De multe ori Satan inseala sufletele in aceste zile printr-o falsificare a adevarului. Din acest motiv este necesar sa fim foarte atenti. Astfel, este foarte posibil ca sa gasiti intr-o adunare primele trei puncte, in orice caz in aparenta, in timp ce al patrulea sa lipseasca. Aveti grija sa-l cautati de asemenea, altfel s-ar putea sa esuati in cautarea dvs.
          Disciplina trebuie sa fie exercitata in doua directii - cu privire la imoralitate, potrivit cu 1 Cor. 5, si de asemenea fata de cei care au invataturi gresite (vezi Gal.3 si 4; 2 Ioan 9-11; Apoc.2 si 3, etc.) Putine persoane tagaduiesc in mod deschis (chiar daca acest lucru poate fi neglijat in practica) ca cei care umbla de o maniera rea trebuie sa fie exclusi de la Masa Domnului; insa se impotrivesc cu tarie fata de aplicarea disciplinei pentru o invatatura gresita. Se vorbeste mult de "libertatea de constiinta"; dar afirm ca nu se poate avea nicio libertate de constiinta contrara Cuvantului lui Dumnezeu. Trebuie sa ne supunem intr-un mod absolut Cuvantului. "La lege si la marturie! Daca nu vorbesc dupa cuvantul acesta, nu va fi nici revarsat de ziua pentru ei" (Isaia 8:20). Argumentul pare a fi adevarat; dar se poate depista imediat viclenia lui Satan. Caci daca ar putea sa submineze temeliile adevarului revelat, ar fi ca si cum ar birui printr-o impotrivire pe fata. Un crestin de nume, care tagaduieste valoarea sangelui lui Hristos, este pierdut, la fel de sigur ca unul care se declara pe fata ateu. Daca va amintiti aceasta , veti intelege mai usor dificultatile care se intalnesc in aplicarea disciplinei in situatiile cand apar invataturi gresite. Deseori aceasta duce la primirea dusmanilor lui Hristos intr-o asa-zisa comuniune. As putea sa va dau exemple daca este necesar; dar imi este suficient sa va atentionez asupra acestui punct si de a stabili in modul cel mai categoric ca nu puteti gasi o adunarea a lui Dumnezeu acolo unde nu se exercita disciplina fata de invataturile gresite; caci sfintenia este podoaba casei lui Dumnezeu.
          5.  Un alt punct pe care imi permit sa-l mentionez este ca in adunarea lui Dumnezeu totul trebuie sa fie facut in supunere fata de Cuvant. Scriptura trebuie sa fie suverana, caci ea este expresia voiei lui Dumnezeu. Astfel, nimic nu poate fi tolerat care sa fie in opozitie cu Cuvantul Sau, sau chiar nu are aprobarea Sa. Nu suntem lasati, cum gresit isi imagineaza unii, dupa judecata si gandirea noastra, ci gasim in epistole tot ceea ce priveste strangerea laolalta in cele mai mici detalii. In consecinta, a actiona contrar Cuvantului, sau a actiona fara autoritatea sa, inseamna neascultare. Este extrem de important de a pastra acest gand in memorie; caci daca veti examina lucrurile indeaproape, veti vedea ca nu exista nicio denominatiune crestina care nu a stabilit un anumit numar de lucruri pentru ca asa gandesc ei ca este bine. Pentru a ilustra ceea ce vreau sa zic, anul trecut in timpul unei discutii cu un vechi coleg de studii, i-am zis: "Aveti autoritatea Scripturii pentru aceasta, si aceasta, sau aceasta?" enumerandu-i un anumit numar de lucruri organizate in biserica lor. "Nu", mi-a raspuns el franc, "nu avem, dar", adauga el, "afirm ca avem libertatea de a adopta organizarea si metodele pe care experienta noastra ne arata a fi cele mai bune". Iata deci, demascat, adevaratul teren adoptat in general. Din contra, eu afirm ca tot ceea ce se desfasoara in adunare, orice lucrare si modul de a o face, toate activitatile sfintilor, rugaciunea, lauda, predicarea, trebuie sa fie conform cu Scriptura, si confirmat in mod direct de ea. Capul conduce totul, si Capul este Hristos; si El ne-a dat expresia voie Sale in Cuvantul scris; astfel, ne-a asezat intr-o pozitie in care nu trebuie sa imaginam nici sa organizam, ci sa ascultam.
          Nu este nevoie sa continui; caci acolo unde veti putea gasi reunite punctele pe care le-am mentionat, va pot spune cu certutudine ca ati gasit locul unde Dumnezeu vrea ca sfintii Sai sa fie adunati, caci acestea sunt caracterele Adunarii Sale. Este adevarat ca poate veti gasi multa slabiciune si nedesavarsire in sfintii adunati astfel; si aceste doua lucruri au caracterizat permanent Adunarea de la moartea lui Stefan, daca nu chiar de la Cincizecime; si vor caracteriza pana la venirea Domnului. Cu privire la acest subiect, voi adauga un avertisment. Se spune uneori ca sfintii care se strang intr-un astfel de loc sunt atat de seriosi si activi incat este cu siguranta voia lui Dumnezeu ca sa ma alatur lor; sau, atunci cand exista atat de multe persoane convertite prin slujba lui M.X., ca nu poate fi voia lui Dumnezeu ca eu sa stau despartit de un astfel de slujitor pe care Dumnezeu il onoreaza astfel. Se pot face doua observatii cu privire la acest subiect. Mai intai, motivand astfel inseamna a pune propriile noastre ganduri in locul celor ale lui Dumnezeu, a urma propriile noastre rationamente in loc de a urma Cuvantul scris. Al doilea, asemanator cu primul, exista putine strangeri crestine oricat de libertine ar fi care nu se justifica astfel. Daca vad pastori seriosi si devotati ( si multumesc lui Dumnezeu ca exista), trebuie sa trag concluzia ca Dumnezeu vrea ca sa ma asociez cu ei? La fel, atunci cand Dumnezeu, in harul Sau suveran si in indurarea Lui, - si in duioasa Lui mila pentru suflete - foloseste cu putere Cuvantul Sau pentru convertirea pacatosilor, fie in catolicism, anglicanism sau "dizidenti", ar trebui sa trag concluzia ca aceste diferite sisteme sunt dupa inima Sa? Nimic nu ar fi mai inselator; si totusi aceste argumente plauzibile si inselatoare duc in eroare sufletele din toate partile. Dar eu nu ma tem ca dvs. puteti fi inselat astfel, scump frate; caci sunt convins ca Domnul a inceput sa va arate adevarul; si daca El a inceput aceasta lucrare, El o va si sfarsi. Totusi, doresc sa va incurajez, si chiar sa va amintesc responsabilitatea dvs.,si sunt sigur ca, atunci cand va veti afla in singurul loc de pe pamant unde Dumnezeu vrea sa-i aiba pe sfintii Sai, recunostinta si bucuria dvs. va fi mare, si nu numai atat, dar va veti mira ca ati avut atatia ani ochii inchisi inaintea unui adevar revelat intr-un mod atat de clar in Scriptura. Fie ca Domnul singur sa va calauzeasca, astfel ca nicio subtilitate a vrajmasului, nicio cursa pe care este gata sa o puna sufletelor sincere, sa nu va abata. Daca va veti ruga astfel: "Arata-mi cu claritate calea Ta", veti descoperi indata ca "Lumina rasare in intuneric pentru cei drepti" (Ps.112:4).

          Scum frate,va asigur de afectiunea mea in Hristos,     E.D.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

aze