Translate

luni, 12 iunie 2017




                                                    Hristos parasit de Dumnezeu


     "Dumnezeul meu! Dumnezeul meu! Pentru ce m-ai parasit si stai departe de mantuirea mea, de cuvintele geamatului meu? (Ps. 22:1)


          J.N.Darby


          In Psalmul 22, Cel care este parasit de Dumnezeu este Hristos. Aceasta nu inseamna ca El nu a fost dispretuit de oamenii care stateau langa cruce: reprezentati ca imagine prin puternicii tauri din Basan, cainii care-L inconjurau, o ceata de raufacatori care-L impresurasera (v. 12,16). Dar ce erau toate acestea - resimtite totusi de Hristos ca nimeni altul - fata de realitatea ingrozitoare ca Hristos suferea sub mana lui Dumnezeu - datorita pacatului? Pe cruce era atarnat singurul Om nevinovat, binecuvantat, si totusi parasit de Dumnezeu. Ce priveliste pentru lume! Nu este de mirare ca soarele - martorul stralucitor al gloriei lui Dumnezeu in natura - s-a intunecat, atunci cand Martorul credincios si adevarat a strigat catre Dumnezeul Sau si n-a primit niciun raspuns (v. 2)!

          Parasit de Dumnezeu! Ce inseamna aceasta? Ce importanta are aceasta pentru fiinta umana? Prin ce sunt reprezentat eu la cruce? Printr-un singur lucru - prin pacatele mele. Iata deci pe Acela care este parasit de Dumnezeu, proclamand aceasta inaintea tuturor. Nu este nimeni care sa-L vada si sa simpatizeze cu El. Femeile care L-au urmat din Galileea stateau departe si nu intelegeau. Suntem inmarmuriti in fata acestui moment de singuratate, infinit de solemn, fara asemanare. Cat de mult straluceste aici perfectiunea lui Hristos!

          In Hristos totul este desavarsit. Dar daca am ceva de zis despre Hristos, care este primul gand care imi vine in minte? Ce am adus eu la cruce? Pacatele mele. Nu este nimic pe care sa nu le fi preferat in locul lui Hristos. Ce gand umilitor pentru noi, pentru mine! Suferind pentru pacat, Cel drept L-a indreptatit pe Dumnezeu, in timp ce simtea El Insusi adancimile  agoniei. Aceasta insemna ascultare - o suferinta extrema; dar El era parasit. Noi stim acum motivul. Era din cauza pacatului, din cauza pacatelor noastre; El nu a murit ca un simplu martir. Pacatele noastre au fost singura noastra contributie. Ce istorie pentru noi! Dar, din partea lui Hristos, ce dragoste binecuvantata!

                               Din calendarul "Le Seigneur est proche" (Domnul este aproape).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

aze