Translate

duminică, 7 ianuarie 2018




             Istoria profetica a crestinatatii vazuta in cele sapte                 adunari din Asia in Apocalipsa 2 si 3
                                                  - X -


          Raymond K. Campbell


          7          Mesajul catre Filadelfia - Apoc. 3:7-13 (continuare 2)


          7.7          3) "Eu vin curand" (sau: Eu vin repede)

          Dupa ce a laudat Filadelfia pentru tot ceea ce facea placere inimii Sale si dupa ce le-a dat promisiunile binecuvantate pe care le-am vazut, Domnul ii incurajeaza inca odata pe credinciosii Sai in luptele si conflictele lor cu aceste cuvinte binecuvantate, vorbind de apropiata (sau: imediata) Sa venire pentru ei. "Eu vin curand [lit. repede]: tine cu tarie ceea ce ai, ca nimeni sa nu-ti ia cununa" (3:11). El stie si vede oboseala luptei si greutatile ale lor Sai pentru a pazi Cuvantul Sau si a nu tagadui Numele Sau. Vazand toate acestea, El vrea sa-i incurajeze pe credinciosii Sai in continuare luptei prin perspectiva apropiatei Sale veniri. Este ca si cum ati vedea pe cineva ingrozit agatat de o ramura deasupra unei prapastii, si caruia ii strigati: "Tine-te bine, vin imediat!". El vine ca sa ne salveze de incercarile si necazurile de pe pamant, si pentru a ne lua la El in casa Tatalui de sus. Ce speranta pretioasa! Aici, noi avem VENIREA LUI HRISTOS ca al optulea punct in seria noastra.
          Am vazut mai inainte ca speranta venirii Domnului a fost mentionata mai intai ramasitei credincioase din Tiatira, cand nu mai era nicio speranta de restaurare a bisericii. La Sardes, unde era raceala si moarte, care este un anunt profetic despre protestantismul formal, Domnul i-a avertizat ca va veni peste ei ca un hot. Aici, in mesajul catre Filadelfia, este un pas mai inainte cu privire la venirea Sa. Pentru prima data, Hristos spune ca El vine "curand" [sau: repede]. Este un semn al modului in care timpul rabdarii Lui se apropie de sfarsit. Venirea Lui este aproape.
          S-ar putea sa ne intrebam cum poate fi impacata promisiunea venirii imediate a Domnului cu intarzierea de mai mult de 1900 de ani de cand El a rostit aceste cuvinte catre Filadelfia. Pentru Domnul, care nu socoteste timpul cum il socotim noi, este intotdeauna "in curand" - sentimentele Sale sunt intotdeauna aproape, si El ar dori sa fie intotdeauna "in curand" pentru sentimentele sfintilor Sai. Pentru cei care intreaba: "Unde este promisiunea venirii Lui?" cuvintele apostolului Petru dau un raspuns divin: "Dar sa nu va fie ascuns acest lucru, preaiubitilor, ca, inaintea Domnului, o zi este ca o mie de ani si o mie de ani, ca o zi. Domnul nu intarzie in ce priveste promisiunea, cum socotesc unii ca este o intarziere, ci este indelung-rabdator fata de voi, nevrand ca vreunii sa piara, ci toti sa vina la pocainta" (2 Pet. 3:4, 8-9). "Pentru ca inca putin, foarte putin si Cel care vine va veni si nu va intarzia" (Ev. 10:37). 


          7.8          Indemnul de a tine cu tarie

          Legat de promisiunea apropiatei veniri a Domnului, este indemnul "tine cu tarie ceea ce ai ca nimeni sa nu-ti ia cununa". Putem numia acesta INDEMNUL LUI HRISTOS, si acesta este al noualea punct din seria noastra. In mijlocul conflictelor, luptelor si impotrivirilor vrajmasilor, exista intotdeauna pericolul de a abandona si de a parasi batalia pentru adevar si de mentinerea a ceea ce se datoreaza Domnului. Domnul putea sa laude Filadelfia pentru ca a pazit Cuvantul Sau, nu a tagaduit Numele Sau si a pazit cuvantul rabdarii Sale, si El le-a dat multa lumina si intelegere a persoanei Sale si a Cuvantului Sau. Toate acestea trebuie sa fie pastrate fara poticnire pana la sfarsit, pana la venirea Sa.
          Sardes a pierdut mult din ceea ce a primit in perioada Reformei si a fost indemnata sa-si aminteasca cum a auzit si primit, si a pazi si a se pocai. In perioada Filadelfiei, a avut loc o redescoperire mult mai completa (fata de perioada Reformei, n.t.) a tuturor adevarurilor lui Dumnezeu. Credem ca cuvintele Domnului catre Filadelfia, ca El vine curand si ca ei trebuie sa tina cu tarie ceea ce aveau, indica faptul ca nu mai trebuie revelat niciun alt adevar sau redescoperit fata de ceea ce Duhul lui Dumnezeu a pus atat de deplin in lumina in cursul perioadei despre care vorbeste profetic aceasta a sasea adunare. Nu trebuie sa mai cautam alte revelatii si asa zise "noi adevaruri" sau "o noua lumina", ci sa cautam sa tinem cu tarie ceea ce a fost deplin revelat si sa actionam in consecinta. Umbland dupa altceva "nou", sufletele sfarsesc in general prin a pierde ceea ce au avut. De aceea este important sa tinem cu tarie ceea ce avem din partea lui Dumnezeu si a Cuvantului Sau.
          Marele pericol pentru Filadelfia, si pentru orice credincios, este de a pierde ceea ce am primit. Stim, de asemenea, ca in viata naturala, una este sa primesti ceva, si un cu totul alt lucru sa-l pastrezi. Este foarte usor sa pierzi ceea ce are valoare. In domeniul spiritual este acelasi lucru. Este un lucru sa fi primit binecuvantari spirituale, lumina asupra Scripturii si intelegerea adevarurilor lui Dumnezeu. Dar este important de a tine cu tarie adevarul zi de zi, si de a-l avea ca un adevar viu in sufletele noastre si ca o putere care sa guverneze in vietile noastre. Atunci nu vom pierde ceea ce avem, ci vom avea o mai mare bucurie. Nu trebui sa tinem cu tarie doar adevarul despre Hristos ca Mantuitor si de a pastra adevarul Evangheliei, ci avem nevoie sa tinem cu tenacitate la adevarurile adunarii lui Hristos si de a pastra "tot planul lui Dumnezeu" (Fapte 20:27).
          Domnul ne-a atentionat sa tinem cu tarie "ca nimeni sa nu-ti ia cununa". Daca nu tinem cu tarie ne vom pierde cununa. Cineva a scris: "Cununa" este distinctia si gloria pe care sfintii o au datorita faptului ca ei L-au pretuit pe Hristos si gandurile Sale cu privire la Adunare". Este un efort deosebit s-o avem, si este nevoie de a "tine cu tarie". In scrierile lui Walter Scott citim aceste cuvinte impresionante: "Nu inceputul, ci sfarsitul este cel care hotaraste daca cineva este potrivit sa poarte cununa. Un adevarat filadelfian este cel care continua lupta pana la sfarsit. Cat sunt de necesare cuvintele de atentionare si pentru unii si pentru altii, pentru conducatori ca si pentru cei care-i urmeaza: "tine cu tarie ceea ce ai, ca nimeni sa nu-ti ia cununa". Lasati adevarul sa se duca si va veti pierde cununa. Ce pierdere ireparabila!"
          Observati ca indemnul de a tine cu tarie ceea ce avem si atentionarea cu privire la pierderea cununii sunt legate impreuna de promisiunea apropiatei veniri a lui Hristos. Doar in masura in care asteptam venirea Sa ca un lucru prezent vom putea sa tinem cu tarie si sa nu ne pierdem cununa. In aceasta privinta, J.N.Darby a scris: "Daca diavolul ar putea sa ne rapeasca speranta in venirea lui Hristos ca un lucru prezent, aceasta ne-ar lua speranta si cununa noastra. Nici oamenii nici demonii nu pot sa ne ia nimic, daca avem acest sentiment clar al credintei care ne leaga de venirea Domnului ca un lucru prezent. A pierde aceasta, inseamna pierderea puterii spirituale; si tot ceea ce ne indeparteaza de puterea spirituala, ce tine de legatura noastra cu Hristos, ne indeparteaza de binecuvantarea prezenta care este calea catre cununa noastra".


          7.9          6) Promisiunea invingatorului

          "Pe invingator il voi face un stalp in templul Dumnezeului Meu si nu va mai iesi afara nicidecum; si voi scrie pe el Numele Dumnezeului Meu si numele cetatii Dumnezeului Meu, noul Ierusalim, care coboara din cer, de la Dumnezeul Meu, si Numele Meu cel nou" (3:12).

          In fiecare scrisoare adresata adunarilor, am descoperit promisiuni incurajatoare facute invingatorului. Dumnezeu a cautat intotdeauna oameni care sa invinga in fiecare perioada a istoriei Adunarii. El cauta pe cei care vor depasi diferitele conditii neplacute sau rele, si le ofera incurajari pretioase. Aici, in mesajul catre Filadelfia avem RASPLATIREA LUI HRISTOS, a zecea trasatura in seria noastra. Se pare ca acestei adunari Domnul i-a dat un foarte frumos ansamblu de promisiuni, poate cel mai mare dintre cele date celor sapte adunari. De ce? Deoarece, cred eu, ca Filadelfia a avut cel mai mult de luptat. Revelatiile cele mai complete au fost date in aceasta perioada, adevaruri despre Domnul Insusi, Numele Sau, cuvantul rabdarii Sale, speranta venirii Sale, etc. De aceea, cele mai mari incurajari si o rasplatire viitoare sunt promise celor care tin cu tarie ceea ce au primit si care sunt invingatori.
          Dar s-ar putea spune ca fiecare adunare a avut lucruri pe care Domnul le-a condamnat, impotriva carora invingatorul trebuia sa lupte si pe care trebuia sa le invinga, si ca in adunarea din Filadelfia nu era nimic pe care Domnul sa-l mustre sau pe care sa-l dezaprobe. Ce trebuia deci sa biruiasca invingatorul in aceasta biserica sau perioada? Ceea ce adevaratul filadelfian trebuia permanent sa biruiasca era marea tendinta de a abandona adevarul si deci de a pierde ceea ce avea, dupa cum am subliniat in meditatia de mai sus. Orice delasare in devotamentul arzator fata de Hristos sau in credinciosia fata de Numele si de Cuvantul Sau trebuia sa fie biruita daca se vrea a fi un invingator filadelfian.
          Apostolul scria evreilor ca "trebuie sa luam aminte cu atat mai mult la cele auzite, ca sa nu alunecam alaturi" (Ev. 2:1). A lasa ceva sa alunece alaturi, sau a aluneca alaturi de ceva, este un proces lent si treptat, adesea neobservat. Trebuie sa invingem orice tendinta de a aluneca alaturi de la puterea adevarului lui Dumnezeu in sufletele si in vietile noastre, si de a nu lasa adevarurile pretioase despre Persoana lui Hristos, cu privire la Cuvant si la speranta luminoasa despre apropiata Sa venire sa alunece alaturi de noi. Lumina Filadelfiei fara puterea Duhului Sfant va conduce foarte repede la o stare laodiceeana de indiferenta si caldicica, care este foarte grava. 
          Datorita cresterii ruinei in biserica marturisitoare este necesar un efort mai mare pentru a ramane credinciosi Domnului si principiilor divine. In consecinta, promisiuni mari, si de neegalat, sunt oferite ca rasplatire invingatorului din Filadelfia, si ele sunt de natura sa atinga adancimile cele mai profunde ale sufletului si sa trezeasca un devotament reinnoit pentru Hristos.
          "Pe invingator il voi face un stalp in templul Dumnezeului Meu". Un stalp sugereaza tarie, sustinere si fermitate; si a fi in templul lui Dumnezeu vorbeste despre Locul prea sfant unde gandul lui Dumnezeu este cunoscut si unde exista adorare. Invingatorul va fi deci onorat inaintea intregii ostiri a celor rascumparati ca acela care a stat ca un stalp pentru Dumnezeu aici jos, ca cel care a tinut cu tarie si a sustinut intregul adevar a lui Hristos, despre Persoana si Cuvantul Sau, sustinandu-l inaintea oamenilor (intregul adevar, n.t.), - ca acela care cunostea gandul lui Dumnezeu in Locul prea sfant si era un adorator. Pe pamant, el era caracterizat prin slabiciune, avea putina putere, era dispretuit de lumea religioasa, dar el isi gasea puterea in Dumnezeu; si el va fi asezat ca un stalp in locasul etern al lui Dumnezeu. In templul lui Solomon, erau doi stalpi mari de arama asezati in pridvor. Unul era numit "Iachin", care insemna "El va intari", si celalalt "Boaz", care semnifica "in El este putere" (1 Imp. 7:21). Fara nicio indoiala, in aceasta promisiune era o aluzie la acesti stalpi, dar cu deosebirea, ca acesti stalpi au disparut atunci cand templul a fost distrus, in timp ce aici, promisiunea invingatorului este ca "nu va mai iesi afara nicidecum". Aceasta este o pozitie stabila si eterna.
          Adunarea trebuia sa fie "stalp si temelie a adevarului" lui Hristos si a lui Dumnezeu in lume (1 Tim. 3:15-16). Domnul nostru cauta stalpi (*) care sa fie tari, puternici, neclintiti si care sa sustina adevarul cu privire la adevaratul crestinism si la adevarata Biserica. Dar se pare ca unii crestini cauta o perna (*) pentru ca se simt confortabili in starea lor de somnolenta. Atii ar avea nevoie de o pastila (*) deoarece ei sunt bolnavi spiritual. Fie ca noi sa fim adevarati invingatori, adevarati stalpi (*) pentru Hristos, care sa aratam intr-un mod viu adevarul lui Dumnezeu in lume.

          (*) Autorul face un joc de cuvinte englezesti intre pillar (stalp), pillow (perna) si pill (pilula, pastila).

          "Si voi scrie pe el Numele Dumnezeului Meu si numele cetatii Dumnezeului Meu, noul Ierusalim... si Numele Meu cel nou".

          Toate acestea indica o aprobare speciala si o legatura mai intima cu Hristos. Cuvantul "Meu" se gaseste de cinci ori in versetul 12, aratand cat de mult Ii place Domnului sa ne asocieze cu El prin aceste rasplatiri. Invingatorul va fi facut un stalp in "templul Dumnezeului Meu", Hristos va scrie pe el "Numele Dumnezeului Meu" si de asemenea "numele cetatii Dumnezeului Meu", care coboara din cer "de la Dumnezeul Meu". De asemenea, a promis sa scrie pe el "Numele Meu cel nou". Observam, de asemenea, ca expresia "Dumnezeul Meu" este pronuntata aici de trei ori de catre Domnul. El, cu siguranta, Il cunostea pe Dumnezeul Sau de-o maniera cea mai intima, si El va introduce pe invingator in aceasta comuniune intima cu El Insusi.

          - "Numele Dumnezeului Meu" este expresia a tot ceea ce Dumnezeu este revelat in Fiul si care ne este dat sa cunoastem in Cuvantul Sau. Acesta este primul rand al inscriptiei divine, si acesta este nai inainte de toate si fundamental.
          - Al doilea rand al inscriptiei, ca sa zicem asa, este "numele cetatii Dumnezeului Meu, noul Ierusalim". Aceasta priveste Adunarea, unde gloria lui Dumnezeu este manifestata in Biserica in starea sa glorificata, noul Ierusalim. Este cetatea cereasca pe care credinta o asteapta permanent. Aceasta cetatenie cereasca va fi inscrisa public pe invingator. Gloria cetatii lui Dumnezeu va fi vazuta peste el in mod clar. Toate acestea vor fi in contrast cu cetatea religioasa si corupta a omului, "Babilonul cel mare" (Apoc. 18:2), care este marcata de gloria omului.
          - Al treilea rand al inscriptiei este "Numele cel nou" al lui Hristos. Acesta nu este vechiul Nume de Mesia, cunoscut de profeti si de iudei dupa carne, ci minunatul Sau "Nume cel nou" luat prin moartea, invierea si gloria cereasca, in legatura cu ceea ce este in intregime nou si etern, noul Ierusalim, noua creatie, cerul si pamantul cel nou. Numele pretios al lui Isus este legat de toate acestea si inaintea acestui Nume orice genunchi trebuie sa se plece in univers. Invingatorul va avea Numele Sau cel nou scris pe el, astfel incat sa poata fi citit in el intr-un mod foarte clar.

          Toata aceasta inscriptie de pe invingator, impreuna cu promisiunea Sa, indica de-o maniera foarte clara aprobarea si aprecierea resimtita in inima Domnului fata de un astfel de ucenic credincios. Aceasta denota o stransa identificare, caci atunci cand scriem numele noastre pe ceva, aratam prin aceasta ca aprobam si ca nu ne este rusine sa fim identificati cu acel lucru sau acea persoana in particular. Domnul spune, ca sa zicem asa: "Voi pune pe invingatorul credincios tot ceea ce este pretios inimii Mele, voi pune in fruntea, de-o maniera vizibila, celui care a fost dat la o parte si dispretuit de oameni datorita ascultarii sale fata de Mine". Intr-adevar, ce incurajare minunata care trebuie sa ne stimuleze in devotamentul fata de Hristos, si sa ne indemne sa fim cu o inima credincioasa, pentru a practica fiecare detaliu al adevarului pe care l-am primit, pentru a fi neclintiti in aceste zile alunecoase, marcate de apostazie si de drepturi omenesti prin care se doreste o cale mai larga; sa ne conduca, de asemenea, sa cautam aprobarea Domnului, si nu gandurile si aprecierile omului.


          7.10          7) Indemnul de a auzi

          "Cine are urechi sa auda ceea ce Duhul spune adunarilor" (3:13).

          Acest indemn incheie duiosul mesaj al Domnului catre Filadelfia. Ca in totate mesajele catre adunarile anterioare, indemnul este dat persoanei care are urechea exersata pentru a auzi si a tine cont de ceea ce Duhul are de spus adunarilor. Fie ca si noi sa avem urechi si inimi dispuse sa auda mesajul miscator care ne cheama la un adevarat filadelfianism, la trasaturile morale care fac placere Domnului si bucura inima Sa.
          Perioada istorica a bisericii pe care Filadelfia o reprezinta a trecut si a disparut pentru totdeauna. S-a sfarsit timpul, cand a existat o larga miscare, bine definita si manifestata de Duhul lui Dumnezeu in crestinatate, caracterizata prin trasaturile adunarii din Filadelfia, si unde strangerile poporului lui Dumnezeu s-au manifestat ca atare, in mod practic, in intreaga lumea si unite cu legaturile dragostei fratesti si ale devotamentului fata de Domnul. Aceasta epoca s-a incheiat si perioada Laodiceei, pe care o vom cerceta in urmatoarele noastre studii, este deja prezenta.
          Dar, dupa cum Domnul a indemnat Filadelfia sa tina cu tarie ceea ce avea pana cand El va veni (3:11), credem ca este deci indicat ca o marturie a ramasitei filadelfiene de adevarati invingatori va continua pana la venirea Domnului. Domnul cunoaste pe fiecare din cei care sunt cu adevarat filadelfieni in inima si in viata, care continua sa lupte, tinand cu tarie ceea ce ei au si sunt invingatori. Simpla pozitie eclesiastica nu va face un invingator; ci o pozitie morala si o stare de suflet placuta Domnului. Fie ca fiecare credincios de astazi sa tina cont de indemnul Duhului de a auzi ceea ce El are sa ne spuna, si sa caute sa fie un adevarat invingator filadelfian.
          Incheiem meditatiile noastre despre Filadelfia prin citatul urmator, de W. Kelly: "Nu cred ca Filadelfia a disparut; eu cred ca Laodiceea a venit deja, dar ca Filadelfia nu a disparut, si ca nu va dispare pana cand va veni Domnul Isus; si ca ceea ce El a randuit ca marturie, prin revelatia Persoanei Sale, nu va fi nimicita niciodata. Nu cred ca Filadelfia va disparea, dar ca sufletele care le lipseste atasamentul de Hristos care a fost revelat, vor pleca, si ca harul va aduce pe altii sa-si ocupe cu mai multa demnitate locul lor. ... Daca cei care au gandurile indreptate la lucrurile lumii aluneca in Laodiceea, Dumnezeu lucreaza de asemenea pentru a-i scoate afara, si a veni la Filadelfia, ceea ce trebuie sa faca cu adevarat cei care se decid in mod simplu pentru Hristos".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

aze