Translate

marți, 4 martie 2014

       


                                                           Marturia

                                                    - VI - 




          Henri Rossier


          Marturia lui Dumnezeu despre Fiul Sau nu se limiteaza doar la cruce, caci L-a inviat dintre morti. Toata "gloria Tatalui" este cuprinsa in aceasta. Tot ce era in inima Sa, dragostea Sa, dreptatea Sa, buna Sa placere in El, satisfactia Sa cu privire la lucrarea implinita la cruce, toate acestea au condus la invierea Fiului Omului; si prin inviere, dovada acceptarii jertfei aduse, Dumnezeu este drept, si poate sa indreptateasca pe acela care este din credinta in Isus.
          Un frate a spus : "moartea Sa incheie istoria omului responsabil, iar invierea Sa deschide istoria omului dupa gandul lui Dumnezeu. Crucea Sa este locul unde raul si binele se intalnesc in toata puterea lor, pentru a triumfa binele. Invierea Sa este exercitare si manifestarea puterii care aseaza omul ( in persoana lui Hristos si in virtutea triumfului Sau) intr-o noua pozitie, demna de lucrarea prin care Hristos a castigat biruinta, demna de prezenta lui Dumnezeu. In aceasta noua stare, omul este curatit de pacat, scos de sub dominatia sa, scos de sub atingerea lui Satan".
          Aceasta este marturia pe care Dumnezeu a dat-o despre lucrarea lui Hristos; apostolii, martorii mortii si invierii Sale, devin mesageri si vestesc Evanghelia, in care ei sunt doar unelte inspirate. Aceasta Evanghelie, este " o mantuire asa de mare, care, incepand sa fie vestita de Domnul, a fost intarita fata de noi de cei care au auzit-o, Dumnezeu marturisind impreuna cu ei prin semne si prin minuni si prin felurite lucrari de putere si prin daruri ale Duhului Sfant, dupa propria Sa placere" ( Evrei 2:3-4).
          Dar marturia lui Dumnezeu depaseste cu mult aceste limite, caci El, nu numai ca L-a inviat pe Isus, ci L-a asezat la dreapta Sa in glorie. Acolo, I-a dat, ceea ce trebuia sa trimita ucenicilor Sai, Duhul Sfant, Mangaietorul promis, care trebuie sa dea marturie despre El, aici  jos pe pamant.
          Hristos nu a murit doar pentru pacatele noastre, ci pentru a strange intr-unul pe copiii lui Dumnezeu cei risipiti (Ioan 11:52). La Cinzecime, prin darul Duhului Sfant, aceasta strangere s-a realizat aici jos. Duhul aseaza pe ucenici in unitate in aceasta lume, apoi, prin introducerea natiunilor, realizeaza unitatea unui singur trup cu Capul care este glorificat in cer. In virtutea acestei coborari a Duhului Sfant, exista de acum un Hristos, al carui Cap este acum in cer, iar trupul Sau pe pamant. Fiecare credincios este un madular al trupului lui Hristos. Acest fapt nu este doar acceptarea intr-o familie sau la un anumit popor, lucru perfect adevarat si foarte pretios, ci este o unitate indisolubila realizata prin Duhul. Aceasta este Hristos, este trupul Sau, o constructie, un templu sfant, o locuinta a lui Dumnezeu prin Duhul, o casa zidita de Hristos din pietre vii.
          Aceasta unitate este realizata vizibil atunci cand madularele trupului sunt adunate la Masa Domnului pentru a lua parte la frangerea painii ( 1Cor.10:16-17).
          Astfel, pe langa mantuirea individuala si noua creatie, adica omul introdus in prezenta lui Dumnezeu si avand drept la gloria Sa, posedand, in Hristos, viata eterna si natura divina - descoperim un fapt imens, marturia lui Dumnezeu cu privire la lucrarea Prea Iubitului Sau. Acest fapt, aceasta taina descoperita, este ca Adunarea, Biserica, este unita cu Hristos, face parte din El Insusi, Trupul Sau, Sotia Sa, os din oasele Sale si carne din carnea Sa. Acest fapt este realizat prin Duhul Sfant pe pamant, ca urmare a lucrarii de rascumparare si in virtutea inaltarii Domnului, bucurandu-se de prezenta si locuirea, de autoritatea si calauzirea Duhului Sfant. Drept urmare, cei credinciosi, se strang la Masa Domnului pentru amintirea mortii Sale, dar si pentru a arata inaintea tuturor aceasta unitate prin frangerea painii.
           Marturia acestei parti minunate a lucrarii lui Hristos, nu mai este individuala, ci colectiva. Ea este data in Duh prin chiar cei care sunt obiectele acestei lucrari. Prezenta Domnului in mijlocul lor da garantia unitatii lor, iar lucrarea Duhului Sfant in Adunare imparte daruri dupa cum doreste, pentru rugaciune, lauda si inchinare. La Masa Domnului, Dumnezeu da marturie despre eficacitatea lucrarii Prea Iubitului Sau.     
           
            

          

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

aze