Translate

miercuri, 28 iulie 2021

 


                       Dispensatia plinatatii timpurilor, sau mileniu


     William Simpson Flet


     Extras din "Ordinea si caracterul diferitelor dispensatii", Conferinta profetica de la Ballarat (Australia), Decembrie 1887.

     In Efeseni 1:10 cuvantul grec "oikonomia" este tradus uneori in mod literal prin "economie" ; Darby l-a tradus prin "administrare", iar versiunea engleza autorizata KIJV l-a tradus prin "dispensatie".
     Termenul "Mileniu" desemneaza Imparatia de o mie de ani a lui Hristos evocata in Apocalipsa 20.


     1     "Plinatatea timpurilor" sau stapanirea universala a Domnului va pune totul in ordine si in binecuvantare

     Atunci cand Hristos, care acum este asezat pe tronul Tatalui Sau, va reveni, dupa ce a primit Imparatia, si Se va aseza impreuna cu sfintii Sai glorificati pe propriul Sau tron, atunci va fi inaugurata dispensatia plinatatii timpurilor, dupa ce  toate principiile se vor prabusi si vor esua in mainile lase ale oamenilor (Israel ca si natiunile) in toate dispensatiile precedente. Ea va fi intemeiata si pastrata printr-o glorie si o dreptate fara pata in mainile Celui "de-al doilea Om", Domnul din cer, care va exercita o stapanire universala si va pune totul in ordine si in binecuvantare sub autoritatea Sa suprema ; va rezulta o supunere atat de completa , incat nu va exista un fir de iarba care nu se va supune puterii si binecuvantarii Sale.


    2     A aduna in Hristos lucrurile care sunt in ceruri si cele care sunt pe pamant. Coexistenta a doua stari de glorie 

     Lui Dumnezeu si Tatal nostru I-a placut sa ne incredinteze in Efeseni 1:9-10 taina voii Sale, dupa cum Si-a propus-o, pentru gloria Fiului Sau, "pentru administrarea (sau dispensatia) implinirii timpurilor ca sa adune din nou, impreuna, toate in Hristos, cele din ceruri si cele de pe pamant".
     Altfel spus, El ne-a facut parte de intentia Sa de a intemeia o alta economie sau dispensatie, care va inlocui dispensatia actuala, si care va fi caracterizata prin coexistenta a doua stari de glorie unite dar distincte - lucrurile care sunt in ceruri si lucrurile care sunt pe pamant. Nu ca lucrurile pamantesti vor fi transferate in cele ceresti, cu atat mai putin cele ceresti reduse la nivelul celor pamantesi, ci ambele, in domeniile lor respective, vor fi aduse sub un singur Cap - Hristos. Este destul de sigur ca o astfel de stare de lucruri nu exista acum. Suntem atat de departe, incat Domnul gloriei, lepadat de catre pamant, este asezat la dreapta lui Dumnezeu, asteptand ca vrajmasii Sai sa fie facuti asternut al picioarelor Sale (Ev. 10:13).
     Nici o iota din toate acestea nu sunt aplicabile eternitatii, caci in starea eterna nu va mai fi vorba de a fi cap  si de supunere, ci Hristos va da Imparatia dupa ce va supune toate lucrurile - pentru ca Dumnezeu sa fie totul in toti (1 Cor. 15:24-28). Numai in perioada mileniului se va putea realiza o astfel de asociere a cerurilor si a pamantului ; ori, aceasta asociere va pastra distinctia dintre ceresc si pamantesc, si in acelasi timp ea va opera combinatia celor doua, nici dupa timpul actual, nici dupa viitorul etern, ci potrivit cu perioada glorioasa, cand cerul intreg isi va revarsa onorurile pe capul Celui care altadata a fost incununat cu spini.


     3     Pamantul ca scena a manifestarii lui Dumnezeu, a caracterului Sau si a cailor Sale

     Atunci El cand va apare pentru a inaugura noua dispensatie, "va veni in gloria Sa si a Tatalui Sau si a sfintilor ingeri" (Luca 9:26). Dumnezeu a ales pamantul pentru a fi scena manifestarii caracterului Sau si a cailor Sale. Aici si-a desfasurat Satan energia sa pentru rau. Aici, de asemenea, Fiul lui Dumnezeu S-a facut carne si a locuit printre noi, aici El a murit, aici El a inviat. Pe acest pamant pacatul si harul au facut lucruri uimitoare, aici, unde pacatul s-a inmultit si harul s-a inmultit si mai mult. Ceea ce a fost scena umilintei Sale, a suferintei si a rusinii Sale va fi scena gloriei Sale, a bucuriei si a onoarei Sale. Pe acest pamant El va imparati impreuna cu sfintii Sai, instrumentele si slujitorii luminii si ai binecuvantarii unei lumi din care ispita si ispititorul vor fi alungati, si unde nu vor mai fi suspine si gemete, ci se va bucura, cand cele doua case ale lui Israel vor umbla inaintea Domnului intr-o dragoste fara invidie sau gelozie, si cand toate marginile pamantului se vor teme de Dumnezeu.


     4     Imposibilitatea ca mileniu sa fie o extensie a timpului actual

     As vrea acum sa intreb orice minte fara prejudecati daca o dispensatie atat de completa in natura sa, atat de vasta in dimensiunile sale si atat de glorioasa in binecuvantarea ei, atat cereasca cat si pamanteasca, ar putea fi realizata vreodata printr-o simpla extensie a ceea ce se intampla acum in lume ? Misterul pentru mine este sa stiu cum poate cineva sincer sa ajunga sa creada ca o astfel de stare de lucruri, asa cum tocmai am incercat s-o schitam si asa cum a fost revelata in viziunile luminoase ale profetiei neimplinite, ar putea fi realizata vreodata ca o ultima faza a acestui "veac rau de acum" (Gal. 1:4), cand Satan este printul si dumnezeul acestei lumi. Aceasta realizare necesita pentru implinirea ei interventii deosebite ale puterii divine, total incompatibile cu duhul si ordinea acestei perioade de har si de indelunga-rabdare. 
     Nu este posibil, in natura lucrurilor, ca dispensatia plinatatii timpurilor (mileniu, n.t.), cu desfasurarea sa de sisteme separate dar asociate unui conducator (Cap) comun, sa fie realizata prin mijloacele harului care se afla in vigoare inca, oricare ar fi intinderea acestei influente spirituale, fara prezenta si absenta persoanelor respective si a principiilor esentiale existentei sale.


     5     Predicarea lui Petru face sa reiasa, de asemenea, contrastul cu timpul actual

     Daca cineva s-a lasat inclinat spre o astfel de speranta, aceasta a fost  in timpul Cinzecimii, atunci cand Dumnezeu a convertit sufletele cu miile si cand puterea neintristata a Duhului a lucrat intr-un mod minunat. Dar si-a imaginat Petru o singura clipa ca mileniu prezis ca binecuvantare universala ar putea veni vreodata fara trimiterea lui Isus din cer ? El afirma fara niciun dubiu contrariul, si indeamna fierbinte natiunea lui Israel sa se pocaiasca, pentru ca sa vina aceste timpuri de inviorare din prezenta Domnului (Fapte 3:19) - prezenta personala, in contrast cu absenta personala a lui Hristos in timpul cand vorbea Petru si dupa aceea - prezenta care singura ar putea aduce restabilirea tuturor lucrurilor pe pamant, vestita cu putere de catre profeti, si pana la care cerurile trebuie sa-L primeasca pe acelasi Isus care era subiectul predicarii sale (Fapte 3:21). Dar, ceea ce este si mai izbitor, este ca mileniu si modul sau de introducere sunt puse in contradictie directa cu lucrarea Evangheliei si cu actiunea prezenta a Duhului, care nu au fost niciodata mai incurajatoare si mai prospere ca in acel timp.


     6     Contraste intre timpul prezent si mileniu

     Faptul este ca ideea unui Mileniu care l-ar include pe Satan si L-ar exclude pe Hristos nu a trecut niciodata prin gandirea vreunui apostol, si nu va fi gasita nicio urma a unei astfel de notiuni nici in Vechiul Testament, nici in Noul Testament ; se poate gasi doar contrariul ei. Prezenta lui Hristos in cer si excluderea lui Satan de pe pamant constituie cele doua conditii indispensabile pentru stabilirea unui mileniu scripturistic, si orice altceva nu este decat un vis al imaginatiei. Mai mult, a incerca de a reprezenta misiunea Duhului, distrugerea Ierusalimului sau plecarea duhurilor neintrupate la cer ca echivalent al trimiterii lui Isus din cer, aceasta inseamna cu adevarat sa mutilam, nu s-a interpretam, adevarul lui Dumnezeu. Pe de alta parte, luati in considerare contrastele dintre timpul mileniului si cel de acum :
     1.     Astazi, este vorba de a "predica Evanghelia (vestea buna) la orice faptura (Marcu 16:15) ; in mileniu, nimeni nu va mai avea nevoie sa spuna "Cunoasteti pe Domnul" (Ier. 31:34).
     2.     Acum, diavolul da tarcoale ca un leu care racneste (1 Petru 5:8) ; in mileniu, el va fi legat ca intr-o inchisoare (Apocalipsa 20).
     3.     In prezent, Hristos este asezat pe tronul Tatalui Sau (Apoc. 3:21) ; in acel timp, El va sta pe propriul Sau tron.
     4.     Acum, El este ascuns in cer ; in timpul acela El Se va arata pe pamant.
    5.     Acum, Imparatia Lui nu este din aceasta lume ; in acel timp, imparatiile din aceasta lume vor deveni ale Sale.
     6.     El lucreaza acum in har ; atunci, El va imparati cu dreptate.
     7.     El este respins acum ; atunci, El va fi Imparat peste intreg pamantul.
    8.     Sfintii sufera impreuna cu El acum, dar in acel timp vor imparati impreuna cu El (2 Tim. 2:12).
     9.     Iudeii si natiunile alcatuiesc acum un singur trup ; atunci vor fi deosebiti.
   10.     Neghina si graul cresc impreuna acum (Matei 13:30) ; atunci, toti cei care comit faradelegi vor fi adunati si vor fi indepartati din Imparatie (Matei 13:41).
     11.     Iudeii sunt inca imprastiati printre toate natiunile ; atunci, vor fi adunati in tara lor.
     12.     Raul este ingaduit acum ; atunci va fi indepartat de o mana ferma.
    13.     Poporul Domnului nu este acum decat o turma mica ; in timpul acela, cunostinta Domnului va acoperi pamantul cum acopera apele fundul marii (Isaia 11:9).
     14.     Acum, intreaga creatie geme si este in dureri de nastere ; atunci, ea va fi eliberata de robia stricaciunii (Rom. 8:21-22).

     Cu greu putem concepe doua perioade de timp care, prin caracteristicile lor particulare, contrasteaza categoric una cu cealalata, fie ca este vorba de conditii, circumstante, principii sau de felul de binecuvantare - astfel incat ele nu pot coexista ; si, prin urmare, este exclus ca mileniu sa fie un fel de faza finala a dispensatiei actuale. "Vorbesc ca unora cu judecata : judecati voi ce spun" (1 Cor. 10:15).   




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

aze