Translate

sâmbătă, 8 februarie 2025

 


                       1260, 1290, 1335 de zile - Daniel 12:7, 11, 12


     Christian Briem


     Răspunsuri pe teme Biblice - 2005


     1     Întrebare:

     În Apocalipsa 12:6 și în Daniel 12:11-12, găsim trei timpi cu privire la cei trei ani și jumătate înainte de venirea lui Hristos pentru întemeierea Împărăției Sale : 1260, 1290, 1335 de zile. Care este semnificația lor ? Unii comentatori gândesc că nu este vorba despre zile, ci despre ani. Este aceasta posibilă ?


     2     Răspuns

     Să începem prin a doua întrebare. Atunci când în două cărți profetice ale Sfintei Scripturi se vorbește în mod evident de aceeași perioadă de timp, și durata sa este de fiecare dată cu același număr de zile, ar trebui, cu siguranță, să fim mai precauți înainte de a afirma pur și simplu ca nu este vorba nicidecum de zile, ci de luni și ani. Căci ce poate fi plauzibil și de înțeles în a justifica interpretarea potrivit căreia cuvântul "zile" semnifică "ani" ? În plus, datele timpului din Apocalipsa 12:14 și Daniel 12:7 sunt aceleași : "un timp, timpuri și o jumătate de timp" ; ori, este știut ca aceasta semnifică 3,5 ani care se scurg de la așezarea urâciunii care pustiește în locul sfânt (Daniel 12:11 și Matei 24:15) până la venirea Domnului cu putere și o mare glorie (Matei 24:29-31).
     Să venim acum la prima parte a întrebării. Așezarea urâciunii pustiirii în templu la Ierusalim începe timpul necazului cel mare pentru rămășița iudaică, care durează 1260 de zile (= 30 de zile x 12 luni x 3,5). Dar binecuvântarea lui Israel nu poate fi stabilită brusc, dintr-o dată, și într-o singură etapă. Trebuie să aibă loc mai multe evenimente pentru a curăți  pământul la venirea Domnului. De aceea sunt date două perioade suplimentare, care adaugă 30 de zile - o lună (1290 - 1260 = 30) și 75 de zile = 2,5 luni (1335 - 1260 = 75) la cele 1260 de zile dinainte. 
     Primul lucru pe care Domnul Isus îl va face la venirea Sa pe pământ, adică la capătul celor 1260 de zile ale necazului cel mare, va fi să prindă "fiara" (conducătorul imperiului roman) și pe "falsul profet" (Antihristul), și să-i arunce de vii în iazul de foc (Apoc. 19:20). Dar mai rămân apoi multe alte judecăți de executat asupra diferiților vrăjmași ai Domnului și ai lui Israel, înainte ca să poată începe epoca de binecuvântare milenară. Să ne amintim pur și simplu de eliminarea puterilor armate Occidentale și din Extremul Orient și de judecata celor vii (judecata oilor și a caprelor, Matei 25:31-46), n.t.). Prima din aceste două judecăți are un caracter războinic, a doua are caracterul unei judecăți judiciare. Se pare că din Daniel 11 reiese că unul dintre ultimii vrăjmași eliminați, dacă nu Ultimul, va fi "împăratul nordului". Acest gând se bazează pe Isaia 10:12 : "Și va fi așa: după ce Domnul va împlini toată lucrarea Sa peste muntele Sion și peste Ierusalim, voi pedepsi rodul îngâmfării inimii împăratului Asiriei și gloria ochilor săi trufași".
     Astfel deci, după 1260 de zile, vor mai fi două perioade scurte intermediare înainte ca în sfârșit să înceapă zilele de binecuvântare atât de mult așteptate, și de aceea este spus : "Ferice de cel care așteaptă și ajunge la o mie trei sute treizeci și cinci de zile !" (Daniel 12:12).

                                                                               

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

aze